torsdag 3 juni 2010

Färska grönsaker och annat gott på sommaren

En av sommarens bästa sidor är att man kan få tag i färska inhemska grönsaker och bär till ett vettigt pris. Och ännu bättre är det ju om man kan odla själv! Jag har en liten obetydlig odling, men även den har jag svårt att hinna med att gallra och rensa. Tomater brukar jag ha i krukor och iår ska de få stå i mitt nya växthus/skåp. Det är något alldeles speciellt med egna tomater, så gott! Tomater kan man ju även odla på sin balkong om man inte har tillgång till trädgård.

Örter är något jag gillar att odla också. Här är min lilla basilika som får stå inne, basilika trivs bäst inomhus om jag har förstått det rätt :-)


2 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Basilika som är min favorit, så himla gott!

kram Mia

Pysselsyster sa...

Hej där!

När får man se lilla växthuset? Är riktigt nyfiken på det.
Färska örter är en lyx minsann jag har med en liten odling här hemma.

Kramis!