onsdag 9 januari 2008

Mera av hallen

Jag fortsätter visa bilder från hallen även om den inte är helt klar än. Men jag känner att det kommer att ta tid innan jag har fått det precis som vi vill ha det. Och så får jag ju så många bra tips av er. Proppskåpet som ni ser ovanför korgarna ska få nya knoppar och så funderar jag på att skriva något på bänken, den ser lite tom ut nu.



Vi behöver bättre skoförvaring. Med 4 personer i familjen så blir det ju en massa skor och utrymmet för dessa är för litet. Får klura lite på det, tills vi kommit på den ultimata lösningen har vi det såhär.

18 kommentarer:

Himmelbit/Njut en smula sa...

Det är såå fint i er hall!!

Ja, skoförvaring är en svår nöt att knäcka.. Jag tycker att vi har skor överallt...

Det skulle bli jättefint om du skrev ngt på bänken, tror jag. Sitt och vila, eller ngt liknande.

Ha en toppendag!
Kram

Hanna sa...

bjHei,
Tosi hienon näköistä!!
Muutama idea:
laittaisin ehkä samaa sarjaa olevat mustat nupit kaappiin kuin mitä se sinun maalaamasi naulakko on sekä vaihtaisin vielä sitä sarjaa hyllynkannattimet noiden valkoisten sijaan. Penkin päälle laittaisin jotkut kivat istuintyynyt, mm. Linumilla on ihania. Jos tuo ei riittäisi niin sitten vielä seinälle laittaisin valkoisiin kehyksiin mustavalkoiset valokuvat :)

Hauska nähdä miten projektinne etenee.

Hanna

Lantliga drömmar sa...

Ni har ju det så fint i er hall! :-)

Såg att du fick en massa tips från hanna här ovanför, just detdär med dynor på bänken skulle ju kunna vara varmt och trevligt... :-)

Jättefint blir det hursomhelst!
Kram!

Vitt är vackert sa...

Kikar tillbaka! Din blogg är ju jättemysig! Hit kommer jag återvända!
Eran hall är så fin! Ursöt bänk! Sån skulle jag ockå vilja ha. Vårt nästa renoveringsobjekt är just hallen, har rivit ner tapeter så för tillfället ser det för j-igt ut...
Ha en bra dag!!
Mvh Ellinor

Maria sa...

Såå fint i er hall.......bänken är ju för söt, en text på den skulle sitta perfekt *blink*

Bonnie´s vita rum sa...

Oj va fint det blir..
Ja skoförvaring ja..har inget bra förslag..håller själv på i den där vevan!!

Kram Bonnie

Ett hus i vitt sa...

Superfint blir det :-)! Ordning och reda. Underbart med pärlspont! Kram Anette (fruPuffen på fl)

Ett hus i vitt sa...

Apropå skoförvaring, jag har tänkt så här i vår hall: Jag är på jakt efter en begagnad Lesvikshylla från Ikea. Den ska jag måla vit och lägga ett grått fårskinn på.

Pernilla sa...

Super snyggt...

och förseende grattisar på födelsedagen

kram pernilla

Ann-Catrin sa...

Oh vad ljust och fint... kul med lådorna!
Det är svårt med skor...överallt är dom och större och större!!
Kram A-C

Maria sa...

Super fint! Gillar korgar, enkelt snyggt och praktiskt. Perfekt med en etikett så att varje person har sin egen. En mysig fårpäls eller kudde hade gjort sig fint på bänken.

Lantliga drömmar sa...

Tack vännen! :-)

Skatan sa...

Så fint du gör! Det där blir toppen : )

Vi ses igen en annan dag hoppas jag!

/Skatan

Anonym sa...

Jättemysigt!!! Vill också ha pärlspont!

-- sa...

Jättefint! Skoförvaring är också ett problem här. Fast det största problemet är nog att min 1-åring tar alla skor och sprider ut dem i hela hemmet :) Jag tycker bänken är fin som den är! Kram Maria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej där!
Det tar sig bra i eran hall! :-)
Jag har ett sött litet pottskåp i hallen med 2 hyllplan där inne, och där åker alla våra skor in! Förut hadde jag ett lite större skåp, typ ett sideboard från 50-talet som jag målade vitt. Det slukade massvis med skor och hade bra lådor på sidan till barnens vantar o mössor. Så det är mitt tips; ett lite lägre skåp med dörrar på och hyllplan i. Så får du dessutom som ett litet bord att pynta lite fint på! :-)

Lycka till!
Kram Hanna

Villa Nyhem anno 1918 sa...

skoförvaring är svårt vi är 5 st i vår fam,jag snickrade på verandan kombinerad bänk i hörn och sittplats ,syns på min blogg på verandan mvh Maria Villa Nyhem

LivetHosOssTre sa...

Hoppas det var okej att jag la till dig på min blogg:)